onsdag 20. februar 2013

Morosett fra Pickles

Denne genseren er et tegn på at jeg aldri gir opp. I hvertfall ikke alltid. 

Moresett genser fra Pickles strikket i deilig Pickles Extra Fine Merino. Strørrelse 3-4 år. Trodde jeg..





Første forsøk ble ganske bra. Finfin genser, men er den ikke litt liten? Veldig smal kanskje?




Etter å ha målt strikkefastheten innså jeg at jeg hadde bommet. Jeg strikker ikke likt som Pickles-damene, jeg strikker MYE strammere. En megen slank modell ble til finfine garnnøster igjen.




Men man gir ikke opp, så straks på et blunk var det blitt en genser. Nesten i hvertfall, for før jeg viste ordet av det var det tomt for garn. Også inne på nettbutikken til Pickles, men de fine damene viste råd og fant et nøste på lageret. Lykken sto i taket og vips - helt uten noen problemer - var genseren ferdig. 





Ingen kommentarer: